Wednesday, December 3, 2008

Courts Mammoth punyer hal...


Tanggal 30 November yang lepas, aku ngan kawan aku pun bersemangat la gie kedai diatas, nak beli mesin basuh la katekan.. sebelum tue kite orang pernah gi survey nak beli barang tue ( sebagai pengguna yang bijak la kan) before make a decision to buy washing machine @ this "kedai" lagipun klu beli hutang die punye bunge bukan main tinggi, so kite orang pun nak beli cash je. Sampai sebelum 9.30 malam, kite org g courts mammoth dekat cawangan area melaka sentral.. die nyer signboard tulis tutup kedai pukul 10.00 malam. so aku ngan member aku pun terus g kat area washing machine.. kat situ nampak la satu staff tgh sibuk dok layan customer, aku pun tunggu ler turn aku sambil pusing area situ.. dah habis pusing kite orang g le ke mesin basuh pujaan hatiku " samsung with diamond drum & air turbo ( bukan vtec turbo erk.. )
Aku tgk die x abis lagi layan customer, die minx aku tunggu sat, pastue aku g counter lain nak minx staff lain layan kiter orang, staff tue cakap sat gak... tgk jam dah dekat pukul 10, pergi balik area situ staff tue dah ilang, then tgk aku ngan member aku je tunggu kat situ. dah nak tutup.. aku tgk ade staff dok santai depan pintu x sabar nak balik..

Aku gi le jengok kan muke aku nak bgtau kite orang tgh tunggu die layan kite orang, memasing wat dek je.. pastu datang le satu orang nie ( perempuan ) yang pernah layan kite orang mase kite orang wat survey sebelum tue, die bleh cakap macam nie " dik kedai dah nak tutup" aku ngan member aku cakap balik, " aik tadi cakap suruh tunggu" die jawab balik " ari tue ade datang kan apesal x beli je time tue" . Punye le hangin aku satu badan leh plak die cakap cam tue... terus aku ajak kawan aku blah.. pastue dalam ati aku nekad nak wat report kat hq die pasal attitude staff die.. esoknye aku dengan semangatnye cari website die... search kat google jumpe. klik la... jeng.. jeng ... jeng... aku nampak button write to us.. aku pun click kat situ... tetibe ade masalah la pulak, x boleh nak komen... aku pun pikir no wonder le die punye staff layan customer macam tut... sebab kite x leh report die punye perangai rupenyer..

Aku ade pasang niat kalau aku dapat wat report aku nak suggest courts mammoth nie tukar slogan " masuk kedai terus beli, dan dilarang wat window shopping" Agaknyer die orang nie x g kursus melayan pelanggan .. hampeh betul.. baik g kedai letrik biase... your life our inspiration kunun chit poodah..






3 comments:

zyedz said...

nada ganas: Hoho.. len kali, tros je panggil manager dia. kalau dia tak nak panggil manager, buat je bising2 kat situ. customer's right tu.. senang2 plak nk halau2 customer. takde sivik betol.

nada baik sket: ala, dia tengah penat tu, tu yg angin semacam.. sabar je la yek..

happy blogging :)

siapa aku said...

kalau nak beli washing machine yg murah jgn beli kat situ... kat area peringgit ada byk kedai... dari merlimau nak ke sentral melaka... ikut leboh amj belah kanan ada petronas... masuk ler area situ kat belakang deretan kedai ada byk kedai.. situ murah.. nego lah ye

sharipudin said...

Yang kau pun satu.time memalam baru kau nak beli barang. Perancangan masa tak ada..Kedai lain kan banyak. Tapi kat situ boleh hutang kot tu pasal korang pegi sana kot. Sekarang si Zyeds tu cakap 'customer right ( always right ) dah takde. Kebanyakan kedai memilih customer No 1. Sebab tak semestinya pelanggan sentiasa betul. Kita sebagai pengguna mempunyai banyak pilihan masa sekarang ni untuk memilih kedai sesuai dengan citarasa pelanggan. Kita kena bijak..