Wednesday, July 22, 2009

Toyota S.E 1.6 ( 89 ) kerja² pun bermula... Part 1..

assalammualaikum... akhirnya berjaya juga kereta aku nie disiapkan, walaupun x siap sepenuhnya (dari segi hiasan dalaman) tapi dapatlah dilihat dari segi perubahan wajah baru nye.. banyak dugaan dan cabaran dalam menyiapkan kereta sulungku ini.. ( hehehe.... harap² lepas nie aku bolehle menjadi pemandu yg mematuhi undang²...) kat sini aku ada letakkan beberapa picture kete aku sebelum dan proses² pengubahsuaian nyer.. bagi yg belum pernah bace post sebelum nie boleh klik kat sini..

a) gambar toyota s.e 1.6 ( 89 ) auto transmission.. pearl white..
b) kerja² pengubahsuaian enjin dari auto transmission ke manual transmission..
c) gambar enjin lame aku sebelum di keluarkan... toyota 16 valve
d) sportlight levin yang akan dipasang tidak lame lagi
e) enjin ini yang akan disemadikan ke dalam perut kereta ku.. hehehe
f) sudah disimen untuk proses seterusnya..
g) bahagian tgh kereta..
h) bahagian hadapan...
i ) akhirnya berjaya dipasang... toyota 1600 twincam 16 valve yeahaa...

p.s: lepas nie aku lex gambar yg terlatest ea... tunggu...
































No comments: